Jump to content

Gratis bellen met de voipfreebox?

Piet_B

Recommended Posts

Ik zag op internet (www.nugratisbellen.nl) een kastje genaamd "voipfreebox", waarmee je gratis zou kunnen bellen met je eigen telefoon naar meer dan 30 landen. Ik bel zelf regelmatig binnen Europa en naar Amerika, dus lijkt me wel interessant.

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?

Guest inakreb

nee geen ervaring, maar lijkt mij duur. 90 euro voor zo`n box en je moet gewoon een internetaansluiting hebben, die je ook voor je pc gebruikt.
Het is trouwens van Betamax (keulen). De uitvinders van voipbuster en tig andere applicaties... Op het internet word je doodgegooid ermee. Ze zijn wel goedkoop, maar gratis bestaat niet. Op internet moet je beltegoed kopen voordat je die "gratis" europa belminuten krijgt. Hier moet je dus een box kopen voor 90 euro. Ze veranderen trouwens om de zoveel tijd de tarieven. Ik heb webcalldirect van betamax en die geven nu 30 dagen land 300 min per week. Was 90 dagen. En ohja. belangrijk om te weten. Ze ronden af op hele minuten.

Lycamobile is voor mijn land nu goedkoper, maar ja.. hoe lang dat zal blijven???

Ik gebruik hem nu sind juli en ben goed te spreken. De kwaliteit is goed en het is veel handiger dan skype, omdat je de PC niet meer aan hoeft te zetten, maar gewoon belt via het kastje. Ook het installeren was echt alleen een kwestie van stekkers inpluggen en het werkte direct.

Ik bel regelmatig met mijn zus in Amerika en omdat ook bellen in Nederland gratis is heb ik de kosten wel zo`n beetje terug verdient. Sinds 2- weken heb ik ook mijn KPN telefoonabonnement opgezegd (scheelt weer een tientje in de maand) en het bellen en gebeld worden loopt nu dus altijd via het kastje.

Ik heb de basis versie aangeschaft. Installatie was simpel, ik hoefde hem alleen in mijn inernet router te prikken en de telefoon aan te sluiten. Kon gelijk bellen en alles lijkt gewoon te werken.

Als ik het wat langer gebruik zal ik wel verslag doen van mijn ervaringen.

• 1 month later...

Ik gebruik de voipfreebox nu een week of 6 en ik ben echt tevreden. Voor mij is het groot voordeel dat ik nu gratis kan bellen naar Amerika, Spanje en ook binnen Nederland. De geluidskwaliteit is goed: ik heb slechts 2x opnieuw moeten bellen, omdat de verbinding niet goed was, maar dat had ik met KPN toch ook wel eens.

Bij het kastje is ook een 085-nummer geleverd, Op zich werkt dat wel goed, maar dat gebruik ik niet want ik houd liever mijn oude nummer dat staat ook in de telefoongids enzo.

Al met al wel een aanrader voor mensen die veel bellen, ook naar het buitenland.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...