Jump to content

Euphony

Guest Petra de Boer

Recommended Posts

Guest Petra de Boer

Euphony, een voor mij nieuwe provider voor telecom en energiediensten belt KPN klanten met de mededeling dat Euphony de facturering van KPN overneemt. Een paar dagen later krijg je een brief waarin je gefeliciteerd wordt dat je klant bent geworden bij Euphony. Volgens de brief is het allemaal veel goedkoper bij Euphony.

Op mijn telefoontje naar Euphony erkent de dame dat ze dit vandaag al 18 keer heeft gehoord. Ze zegt de in de brief aangekondigde administratieve omzetting ongedaan te maken.

Ik ga er vooralsnog van uit dat dit gebeurt en dat ik geen nieuwe post of aanbiedingen van Euphonay zal ontvangen.

Weer gewaarschuwd voor deze schimmige praktijken.

Groet, Petra

Guest Sandra U.

Euphony is inderdaad met schimmige praktijken bezig. Ik ontving ook onlangs een heel vaag telefoontje, dat zij de facturering van KPN gingen overnemen en dat ik dan 2 euro korting zou krijgen. En dat ik hier een brief over zou ontvangen.

Het was mij totaal niet duidelijk wat het doel van het telefoontje was. Op mijn vraag waarom KPN mij dan niet zelf belt om dit te vertellen, kwam ook geen duidelijk antwoord. Ik vertrouwde het niet, temeer ook omdat het meisje aan de lijn slecht verstaanbaar Nederlands sprak en mij naar een site verwees waar ik me kon afmelden voor dit soort telefoontjes (!).
Ik heb aangeven niets anders aan mijn abonnenemt te willen en als er iets verandert, dat van KPN zelf te willen horen. Het meisje brak vervolgens nogal mokkend het gesprek af.

Ik heb gelukkig geen brief thuis ontvangen, maar wil hierbij wel iedereen waarschuwen. Krijg je zo`n telefoontje, breek het gesprek gelijk af!

• 2 weeks later...
Guest Kristof Hernou

Euphony is reseller van KPN en werkt met andere woorden samen met KPN. Het is voordeliger voor KPN dat de klanten rechtstreeks klant bij hen blijven maar de klanten zijn wel degelijk beter af bij Euphony. De kwaliteit is exact hetzelfde want het is uiteindelijk de service van KPN die verdeeld wordt. Euphony koopt gewoon aan in het groot bij KPN en verdeelt dit terug door onder de prijs van KPN. Waarom KPN dit toelaat is heel simpel : ze hebben liever een klant via Euphony dan geen klant meer. Via dit akkoord met Euphony kan KPN klanten recycleren die ze anders zouden verliezen aan andere telecomspelers.

Ik ben persoonlijk Belg en woon in België. Euphony is in Belgie de grootste verdeler van Mobistar die de tweede GSM operator is in Belgie. Euphony werkt in België samen met Belgacom voor de vaste telefoon. Ze zijn tevens de grootste verdeler van Luminus die de tweede gas en electriciteitsmaatschappij is in Belgie.
Momenteel is euphony actief in 8 laden in Europa. Het is dus een grote gezonde maatschappij die energie en telefoniediensten aanbied aan zowel particulieren als zelfstandigen en bedrijven.

In Nederland zit geen loyalty aan de overeenkomst gebonden, je kan het dus gerust uitproberen en als je toch liever naar KPN (rechtstreeks) terugkeert dan kan je dit quasi onmiddellijk. Probeer het dus gewoon voordat je begin te paniekeren.

• 2 weeks later...
Guest roberto

Ja slinkse manieren hoor
ze bellen zogenaamd alleen voor de administratie, en ondertussen laten ze je helemaal overstappen, en ben je je voicemail ook nog kwijt !!

• 2 weeks later...

Ik wil even reageren op de klachten van onderstaande mensen.
Sinds kort ben ik consultant van Euphony en we hebben inderdaad te maken gehad met enkele rotte appels.
Deze mensen verzieken het voor de eerlijke consultants. Indien men te maken krijgt met oneerlijke consultants of met hun praktijken roep ik iedereen op dit te melden bij het hoofdkantoor/ deklantenservice. Zodoende kunnen zij actie ondernemen en de rotte appels royeren als consultant.

Dit heeft overigens niets te maken met het product. Dit is zoals Kristof vermeld een goed en stabiel product.

• 2 months later...
Guest Soeparman

Men heeft de klok horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt.
Men moet hier over feiten praten en niet van horen zeggen.
Ik en mijn vriendenkring zijn overgestapt op Euphony diensten en ik moet eerlijk bekennen dat ik geld bespaart. Dat zijn de feiten.
Trouwens bij vereniging eiegen huis staan wij als nummer 1 vermeld in hun onderzoek.Weer een feit.

Veel succes Euphony

• 2 weeks later...
Guest heidi
Ja slinkse manieren hoor
ze bellen zogenaamd alleen voor de administratie, en ondertussen laten ze je helemaal overstappen, en ben je je voicemail ook nog kwijt !! quote]

heeft iemand je gedwongen om hun contracten te tekenen?
ik ben sedert kort ook euphony klant en werd door die consultant alles mooi uitgelegd en ik heb die mens meer dan twee uur bezig gehouden met vragen en talen want ik neem niet zomaar beslissingen.Alle vragen werden duidelijk beantwoord en met zeer veel geduld.Ik werd zeker niet geforseerd om over te schakelen ik heb die beslissing zelf genomen en ben er heel tevreden over en binnen kort ga ik ook met mijn gsm met euphony bellen dat kon nu nog niet omdat ik kontractbreuk bij proximus ging doen en daar werd me ook atent op gemaakt door de consultant van euphony hoeveel zouden dat doen ? de meesten zouden schrijven en zwijgen en het contract in hun beurs steken boete of geen boete voor de klant.
Ik ben zeer tevreden over euphony en raad het iedere aan

• 3 months later...
  • 2 months later...
  • 1 month later...
  • 6 months later...

Ik ben nu al bijna een jaar klant bij Euphony. Niet te klagen, ben zelfs zeer tevreden en als ik de vergelijking doe met andere providers, dan bel ik nog steeds aan een voordelig tarief. Jammer genoeg heb ik nog een energie contract bij een andere leverancier, anders had ik ook al groene stroom genomen bij Euphony.

Guest Robert

Wij zijn erg blij met Euphony. Ze geven ons de mogelijkheid om op een mooie manier een eigen business neer te zetten en tevens flink op de kosten te besparen.

Guest Rien

@Robert
Wil je het hier ook melden, wanneer je, dankzij Euphony, in de Quote 500 bent terechtgekomen ?
Dan zal ik je persoonlijk feliciteren en je een bloemetje sturen.

• 3 weeks later...

Ik wil even reageren op de klachten van onderstaande mensen.
Sinds kort ben ik consultant van Euphony en we hebben inderdaad te maken gehad met enkele rotte appels .
Deze mensen verzieken het voor de eerlijke consultants. Indien men te maken krijgt met oneerlijke consultants of met hun praktijken roep ik iedereen op dit te melden bij het hoofdkantoor/ deklantenservice. Zodoende kunnen zij actie ondernemen en de rotte appels royeren als consultant.

Dit heeft overigens niets te maken met het product. Dit is zoals Kristof vermeld een goed en stabiel product.

---

NOu, mobiel bellen is zeker niet goedkoper bij Euphony, kijk en vergelijk zelf, Ben en Hollandsnieuwe zijn goedkoper, tenzij je abnormaal veel smst en daar 50 euro in het jaar extra voor over hebt. gewoon ff googlen.

en rotte appels? zo heet iedereen toch die kritiek heeft of Euphony in slecht daglicht plaatst? dit heb ik geleerd van een bijeenkomst van ACN.

en alle ondernemers bij Euphony (die voor de lasten van een ondernemer opdragen, maar de plichten van een werknemer) worden aangemoedigd positieve commentaren over Euphony te plaatsen zodra ze iets negatiefs vernemen. hoezo objectiviteit?

Guest rene

Ja, Ben en Hollandse nieuwe kunnen goedkoper zijn maar vergeet niet: Als je voor bagger wilt betalen moet je niet huilen als je bagger krijgt. Ik heb mensen overgezet van beide partijen die dolblij waren dat ik ze hielp. Want die twee partijen zijn vaak niet goedkoper (als je veel onderling belt kan dat bij Euphony geheel gratis, ook geen startik) maar zelfs als dat wel zo is, de klantenservice is vrijwel niet bestaand. Wie hier vind een klantenservice alleen per email acceptabel?!

De negatieve berichten zijn van de gebruikers.
De positieve berichten zijn van de consultants.
Hoe geloofwaardig is dat ?
Daar hoef ik toch verder niets meer aan toe te voegen ?

Guest rene

Ik denk dat je eerder kunt stellen dat de negatieve berichten van de tegenstanders van MLM zijn. Want zeg nou zelf; hoe kan een bedrijf als dit, zonder adverteren, een mainstream speler in België worden als de producten niet goed zijn en als er niet goed verdiend word?Er huppelen op het internet nu eenmaal een paar personen (het zijn er echt maar een paar, maar je komt ze overal tegen) die ageren tegen alles wat met MLM te maken heeft. Meestal zijn ze zo fanatiek dat ze liever veel en veel te veel betalen dan dat ze toegeven dat ze het mishebben.Grappig genoeg kan de berekeningstool van bellen.com de producten niet aan want als dat wel zo was zou Euphony vrijwel overal als een van de goedkoopste uit de bus komen. Ik heb dit al meerdere keren gemeld maar ja...je kunt je niet via bellen.com aanmelden bij Euphony dus er is weinig animo om de tool aan te passen.

Guest rene

Om een voorbeeld te geven: Tik bij sim-only 2 jaar maar eens 575 minuten in. Met €478,80 voor de hele contractperiode is Euphony met stip de goedkoopste maar staat dat abonnement bovenaan? Nee, dus. En dan is het ook nog eens KPN netwerk.

@renee
Eigenlijk zou iedereen jouw product moeten kopen, behalve ik zelf....
Hollandsnieuwe 2 jaar = 16,50 per maand x 12 = 198,- euro per jaar.
Dat je er heel goed aan verdient bij anderen gun ik je graag maar het prijsverschil van 478,80 en

Guest rene

Rekenen is moeilijker dan je denkt klaarblijkelijk. Want jij vergelijkt de kosten bij HN voor 1 jaar met de kosten bij Eu voor 2 jaar. Ook ga je bij HN in dit geval over de bundel en is sms gelijk aan bellen (bij Eu is 2 sms gelijk aan 1 belminuut). Je kunt bij HN niet voor 1 cent/minuut bellen met andere HN gebruikers, bij Eu wel (onder voorwaarden zelfs geheel gratis).Om het over de niet bestaande klantenservice van HN nog maar niet te spreken.M.a.w, betere kwaliteit voor dezelfde (en waarschijnlijk lagere prijs). Maar dan moet je wel kunnen rekenen.

• 4 months later...
Guest Josvanhouten

In mei 2011 zijn wij door een consultant van euphony benaderd voor onze vaste lijn (isdn) wij zijn een lokaal makelaars kantoor en bellen zo rond de 200 euro per maand met onze vaste lijn, wij hebben eerst een besparings offerte laten maken en volgens de consultant van euphony konden wij op basis van onze verstrekte facturen 430 euro op jaarbasis besparen. Sinds mei 2011 zijn wij nu zeer tevreden klanten, en we zijn echt goedkoper uit.

• 1 month later...
Guest Rianne Kortekaas

Ook ik ben dit voorjaar klant geworden bij Euphony, ik heb ook eerst een persoonlijk factuur analyse laten maken door een medewerker van euphony. Ik was eerst klant bij Vodafone en betaalde iedere maand toch wel +80 euro!De eerste 3 eupgony facturen heb ik nu betaald en deze kwamen niet boven de 29.90 euro uit! ik had bij vodafone een veels te laag abonnement waar ik mij niet van bewust was. En nu ik Euphony heb kan ik ineens ook bellen op ons toilet haha Geplaatste Afbeelding..

• 3 weeks later...
Guest E. Wassens

Wij hebben sinds 01-10 stroom en gas van euphony, overstap ging vlot en einddatum liep naadloos over, ook de prijs voor gas en stroom klopte werd juist bevestigd in de welkomst brief en klopte met de prijzen waar voor wij getekend hadden. ook wij zijn gaan besparen.

• 2 months later...

Beste mensen,Ik ben sinds een paar maanden lid bij Euphony, en moet zeggen dat ik zeer teleurgesteld ben in hun klantenservice, waarbij vandaag (26-1-2012, 12:27) ik voor de 3rde keer 10 minuutjes aan de lijn word gehouden, en daarna de hoorn neergelegd wordt.Echter heb ik geen vertrouwen kunnen opbouwen, mede dankzij de kosten die de ene maand op 20 uitkomen en de andere maand op 40! En het achterhalen van de kosten is al helemaal een mysterie, het factuur is te bezichtigen via de website alleen toont deze alleen het totaal bedrag aan?Heb contact proberen te opnemen met een consultant, het resultaat is verschrikkelijk.Dit informatie is puur ter verbetering van de reglementen die gelden bij Euphony, en heeft geen andere doeleinde.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...