Guest Jenna Posted November 20, 2009 Report Share Posted November 20, 2009 Er lijkt momenteel een "vies spelletje" gaande sinds de storing van het Vodaphone netwerk eerder deze week.KPN heeft (hoogstwaarschijnlijk) andere providers in de ban gezet en daarmee doorschakeldiensten uitgeschakeld voor providers die gebruik maken van Vodaphone diensten. Er zijn providers (CS en CSP) die gebruik maken van Vodaphone diensten i.p.v. KPN zonder dat dit voor de klant duidelijk is. Het lijkt erop dat de Vodaphone storing door KPN wordt "misbruikt".Ik heb namelijk het volgende probleem. Ik heb met mijn bedrijf sinds 2004 naar volle tevredenheid Euphony als provider voor vaste telefonie, wat ook een enorme kostenbesparing voor mijn bedrijf oplevert. Ik schakel mijn telefoon regelmatig door naar een ander bedrijf die een antwoordservice levert. Dit bedrijf is met telefonie aangesloten bij KPN. Het doorschakelen van mijn vaste bedrijfstelefoon d.m.v. *21*anderKPNtelefoonnr# naar dit bij KPN aangesloten telefoonnummer werkt sinds de inmiddels al opgeloste storing bij Vodaphone nog steeds niet . De melding die klanten krijgen als ze mijn doorgeschakelde telefoonnr (naar een bij KPN aangesloten telefoonnr) proberen te bellen is "u bent niet geregistreerd op dit netwerk". Doorschakelen van mijn vaste telefoon naar een ander niet KPN telefoonnummer d.m.v. *21*andernietKPNnummer# werkt echter wel gewoon . Volgens KPN ligt het probleem bij mijn provider en volgens mijn provider (Euphony) ligt het probleem echt bij KPN, omdat KPN de doorschakeldiensten naar het KPN netwerk heeft geblokkeerd. Doorschakelen lukt wel door *21*1655anderKPNtelnr# in te toetsen. Door de toevoeging van 1655 aan de doorschakeling lopen de kosten via KPN en niet via mijn provider Euphony. Hiervan wordt KPN dus beter en krijg ik als klant een gepeperde KPN rekening!Drie keer raden wie misbruik lijkt te maken van de Vodaphone telefoonstoring die eerder deze week plaats vond Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.