Jump to content

kan niet bellen met kruidvat mobiel

Maxime
 Share

Recommended Posts

Zijn er al meer mensen die problemen hebben met het bellen met kruidvat mobiel in een Samsung Star. Krijg steeds de melding "dienst niet toegestaan". Helpdesk zegt dat het komt doordat de nummerweergave aan staat maar dat is niet zo. Ze weten het nu ook niet. Ik heb al drie chipkaarten geprobeerd. In een ander toestel gaat het wél goed.

Beste Maxime,

Zou u willen controleren of er een SIM-lock op je toestel zit?

U kunt uw prepaid toestel na verloop van 12 maanden SIMlockvrij maken en uw toestel behorende bij een abonnement na afloop van het contract . SIMlockvrije toestellen werken met alle SIMkaarten.

Vriendelijke groet,

Kruidvat Mobiel
Webcare

Beste Muppet50,

Helaas kan het voorkomen dat oudere toestellen software hebben die niet met de Kruidvat Mobiel SIMkaart kan worden gebruikt. U krijgt dan het volgende bericht in het scherm: "" This SIM isn`t supported by your handset. Please contact your service provider. Probeer de Kruidvat Mobiel SIMkaart in een moderner toestel.

Voorbeelden van toestellen die problemen kunnen geven zijn: toestellen die ouder zijn dan 10 jaar, en de Nokia modellen 2760, 3110, 3210, 3310, 6310(i).

Vriendelijke groet,

Kruidvat Mobiel
Webcare

De Samsung Star is een NIEUW toestel (nog geen jaar oud) en is Simlock vrij. De kaartjes werken prima in o.a. een hele OUDE motorola. Ik heb op de Samsung inmiddels de fabrieksinstellingen teruggezet maar de melding "dienst niet toegestaan" blijft bestaan. Andere Sim kaarten geven dit probleem niet (getest met o.a. Simyo, T-mobile en Vodafone). Heb ook het formulier op de kruidvat internet pagina volledig ingevuld maar krijg ook géén reactie. Wat is er toch mis met de kruidvat Sim kaarten?

Ik heb nog maar eens gebeld met Kruidvat in de hoop een medewerker aan de lijn te krijgen die mij wèl kan helpen. De jongeman met wie ik toen heb gesproken gaf aan dat de Samsung Star inmiddels op een intern roulerende lijst staat als een telefoontoestel die problemen geeft met de Kruidvat Sim kaart. Een oplossing wordt NIET verwacht. Je staat als klant dus volkomen in de kou. Waarom kruidvat niet naar buiten communiceerd dat bepaalde (ook nieuwe) toestellen niet overweg kunnen met de hun Sim kaarten verbaasd mij zeer. Koop je dus een kaart en past deze niet bij je toestel heb je gewoon pech! Niet bepaald reclame voor kruidvat.

Ik heb nog maar eens gebeld met Kruidvat in de hoop een medewerker aan de lijn te krijgen die mij wèl kan helpen. De jongeman met wie ik toen heb gesproken gaf aan dat de Samsung Star inmiddels op een intern roulerende lijst staat als een telefoontoestel die problemen geeft met de Kruidvat Sim kaart. Een oplossing wordt NIET verwacht. Je staat als klant dus volkomen in de kou. Waarom kruidvat niet naar buiten communiceerd dat bepaalde (ook nieuwe) toestellen niet overweg kunnen met de hun Sim kaarten verbaasd mij zeer. Koop je dus een kaart en past deze niet bij je toestel heb je gewoon pech! Niet bepaald reclame voor kruidvat.

Beste Maxime,

Zou u ons een alternatief nummer en tijdstip kunnen e-mail. Dan nemen wij opnieuw met u contact op, wij vermoeden een oplossing te hebben en willen graag een aantal stappen met u doornemen.

Vriendelijke groet,

Kruidvat Mobiel
Webcare - webcare@mobiel.kruidvat.nl

• 1 month later...

De Kruidvat simkaart in een Samsung U600 werkt niet, het toestel kan wel gebeld worden maar niet zelf bellen.
Ik heb 3 kruidvat simkaarten en bij alle 3 hetzelfde euvel.
Met een Hi kaart of met een T-mobile kaart doet de Samsung het prima.
De 3 kruidvatkaarten doen het overigens wel in andere ( Nokia en Motorola)toestellen.
Weet iemand voor de Samsung U 600 een oplossing?

• 5 weeks later...

Vanavond SIM kaart van kruidvat gekocht; in geen van de SIM lockvrije toestellen van Nokia 6210, 6310i werkt de kaart...... In een i-phone wel......
De nokia`s doen het wel in een vodaphone of t-mobile of kpn gsm kaart.

Waarom werkt de kruidvat SIM kaart niet in deze nokia`s?

groet
Han

Zou Kruidvat, in casu 6GMobile niet eens moeten overwegen om van simcard-leverancier te veranderen ? Het is toch te gek dat deze kaarten niet meer compatible met de diverse gsm types zijn ? Waarom hebben "echte" KPN, Vodafone of T-M- kaarten hier geen last van ? Moet ik voordat ik een Kruidvat kaart aanschaf eerst bij een Kruidvat winkel om te vragen of hij het wel met mijn telefoon doet ? Waarom staat er geen volledige lijst op de site van alle telefoons waarvan bekend is dat daarbij de simcard problemen oplevert ?

Hallo Mensen,

Helaas moet ik vanaf vandaag ook constateren dat de kruidvat simkaart ook niet bij mij werkt en jawel hoor ook hier gaat het om een nokia 6310I, deze heb ik afgelopen week gekocht ivm met de aanwezigheid van een carkit in mijn nieuwe auto.

Maar gezien jullie berichten heeft het dus schijnbaar geen zin om stappen te ondernemen naar kruidvat toe want ze weten het schijnbaar zelf niet.

Dan maar overstappen naar een andere het zij zo.

• 4 weeks later...

Laatste bericht van het kruidvat webcare team van 31-08!!
Wij hebben de Samsung Star besteld en deze wordt de komende dagen geleverd, zodra de test resultaten binnen zijn, hoort u weer van ons.
Vriendelijke groet,
Kruidvat MobielWebcare

Ik heb daarna verschillen malen getracht weer in contact te komen met Kruidvat om naar de status te informeren maar krijg geen enkele reactie meer!!!

Als dit de standaard reactie is van Kruidvat (we weten het zelf ook niet dus reageren we maar niet meer) dan hierbij de waarschuwing aan alle forum lezers om NIET met Kruidvat in zee te gaan! Dat het niet werkt is vervelend maar om je klanten in de kou te laten staan is ronduit belachelijk.

Ben trouwens nu ook benieuwd hoe dat gaat met al die andere producten die ze aanbieden (autoverzekering, zorgverzekering). Als ze daar ook op deze manier met klanten omgaan........?

• 1 month later...

Hallo,

Ik bel met kruidvat mobiel maar ondervind steeds het probleem dat als ik bel dat na een paar minuten de verbinding wordt verbroken met diegene. Ik zie dan in mijn telefoonscherm dat de verbinding wel actief blijft want mijn minutenteller/ beltijd met diegen blijft wel doorlopen. Heel vreemd dus de pesoon aan de andere kant ben ik kwijt ineens in een gesprek maar beltijd/ verbindingslijn loopt wel door.
Ook valt mij regelmatig op dat mijn telefoon netwerk ineens wegvalt en ik niet eens meer bereikbaar ben voor anderen.

• 1 month later...

Zojuist het probleem `Dienst niet toegestaan` bij het kiezen op een Samsung SGH-F480 in combinatie met Kruidvat Mobiel opgelost. Eigen nummer stond op verbergen. Na omzeten op `Netwerk` werkte alles weer. Volgens de FAQ op de website kun je nummerherkenning bij Kruidvat Mobiel niet op je toestel uitzetten en kan dit allen door contact op te nemen met de klantenservice. Belachelijke manier van doen, maar het zal wel te maken hebben met de byzondere manier van bellen in het buitenland waarbij je wordt teruggebeld. Is trouwens wel goedkoper.

• 1 month later...

Nog even een laatste reactie van Kruidvat Mobiel. Dat je niet kunt bellen met een Samsung Star is een bekend probleem en niet op te lossen. Als oplossing kun je een toestel bij kruidvat aanschaffen met €5,- korting (wauw!). Lelijke toestellen ook. Ondanks aandringen van mijn kant blijft het kruidvat weigeren bij de verkoop van hun sim kaarten aan te geven dat ze niet voor alle toestellen geschikt zijn (terwijl ze dit al wel weten). Dus bij deze de waarschuwing geen diensten aan te schaffen bij het kruidvat want heb je een probleem dan heb je gewoon pech.

@Maxime,
Hou er mee op, doe de kaart in de kliko of geef hem weg aan iemand bij wie
hij het wel doet en schaf gewoon een AldiTalk kaart aan. Probleem opgelost.

• 1 month later...

Mijn dochter heeft Samsung Star S5230 (Simlock-vrij). Ze heeft drie maanden zonder problemen gebeld met Kruidvat Mobiel. Tot vandaag. Bij uitgaande gesprekken verscheen de medling "Dienst niet toegestaan". De oplossing bleek vrij eenvoudig en is op dit forum al vermeld door Martin op 02-03-2011.

Ga naar: Menu > Instellingen > Toepassingen > Oproepen > Alle oproepen > Mijn nummer tonen. Selecteer vervolgens "Door netwerk". Mijn dochter had hier "Verbergen" geselecteerd. Kruidvat Mobiel staat het uitschakelen van nummerherkenning dus niet toe.

• 4 months later...

Nummerbehoud lukt al dagen niet; heb een prepaykaartje van T-mobile, waarvan ik het nummer wil behouden.
Heb me aangemeld maar nummerbehoud lukt niet ("er is een fout opgetreden)
Mijn toestel is simlock-vrij en Kruidvat-mobiel werkt.
Wat doe ik verkeerd?
Moet ik bij zowel service-provider als mobiele operator T-mobile invullen?

• 1 month later...