Jump to content

Kapot toestel (via Telfort) binnen 6 maanden

Guest I. Jansen

Recommended Posts

Guest I. Jansen

Na een maand of vier was het toestel dat ik gekregen had bij een 2-jarig abonnement bij Telfort kapot. Ik heb het toestel naar een Telfort-winkel gebracht en het zou gerepareerd worden. Korte tijd later ontving ik het toestel retour met de mededeling dat er sprake was van `vloeistofschade`, dat dit niet onder de garantie valt en dat mij 39,- Euro aan onderzoekskosten in rekening werden gebracht. Bij de Telfortwinkel aangekaart dat ik het hier niet mee eens was: zonder resultaat. Vervolgens een klacht gestuurd naar Telfort en gewezen op Europese regelgeving, waaruit voortvloeit dat als een product binnen 6 maanden na aankoop niet of niet naar behoren functioneert, er dan van uit wordt gegaan dat het bij aankoop al niet deugde, tenzij de verkoper kan aantonen dat het mankement is veroorzaakt door de koper. Aldus bezwaar gemaakt tegen het niet vervangen van het toestel en het in rekening brengen van de onderzoekskosten. Mijn klacht eenmaal per aangetekende post verstuurd en meermaals per mail. Van Telfort geen andere reactie dan een ontvangstbevestiging en mededelingen dat niet binnen de gestelde termijn op mijn klacht kon worden gereageerd. Uiteindelijk mijn klacht doorgestuurd naar de Geschillencommissie, met een kopie van deze brief naar Telfort ter info. En ja hoor: binnen enkele dagen een reactie van Telfort. Ik mocht een nieuw toestel uitzoeken en de onderzoekskosten zouden worden terugbetaald. Naderhand over dit laatste nog eens een mail gestuurd omdat ze dit niet binnen de afgesproken 30 dagen hadden gedaan. Een nieuw toestel was na de toezegging echter snel geregeld. Ik zou iedereen willen aanraden om vol te houden en je niets aan te trekken van dit ontmoedigingsbeleid van Telfort . Ik heb maanden moeten wachten en er veel energie ingestoken, maar uiteindelijk met het gewenste resultaat. Overigens geen enkele excuses of verklaring voor het niet direct verlenen van normale service.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...