Jump to content

simpel telekom = oplichting

Nicos Bostantzoglou

Recommended Posts

Ik ben in juli 2009 (had ik het maar nooit gedaan) een overeenkomst met SIMPEL B.V. voor 6 maanden aangegaan.
Toendertijd had het bedrijf GEEN ALGEMENE VOORWAARDEN.
Op 3 maart 2010 ontving ik een bericht van hun dat mijn overeenkomst met SIMPEL per 07-09-2011 beeindigd zou zijn.
Omdat SIMPEL mij geen behoorlijke specificaties verstrekte, geen rekening hield met het beloofde 400min/40 sms tegoed, besloot ik om met andere telekombedrijf in zee te gaan.
Ik probeerde mijn mobiele nummer te behouden, maar dat bleek onmogelijk omdat de einddatum niet akkoord was, de einddatum notabene die SIMPEL mij schriftelijk had medegedeeld.
Om het verhaal kort te maken kreeg ik van hun mederwerker Michiel Overvecht algemen voorwaarden toegezonden, maar die waren pas Eind Februari 2010 van kracht geworden.
Uiteindelijk na een zeer lange en vermeoeinde emailberichten- en brieven wisseling besloot ik om de zaak bij de telekomgeschillen commissie aan te melden en mijn rechtsbijstand verzekering in te schakelen om de rattenpraktijken van dit bedrijf te bestrijden.
Ze zijn uiterst moeilijk te bereiken, zij houden zich niet aan hun woord, zij zijn misleidend (en dit is zacht uitgedrukt).

Wees heel voorzichtig eer je met dit bedrijf een realtie aangaat.

• 3 weeks later...

Dit bedrijf is inderdaad daar criminelen opgericht.
Ik heb tot voor kort een abonnement gehad bij CALL4CARE.
Dit zijn dezelfde mensen die ook achter SIMPEL zitten.
Zij beloven 10 % van je belkosten over te maken naar een goed doel.
Je kan zelf kiezen uit een aantal bekende goede doelen zoals amnesty, rode kruis etc.
Navraag bij het door mij gekozen goede doel leverde echter op dat zij niets krijgen.
Ook de andere goede doelen blijken bij navraag niets te krijgen.
CALL4CARE is vervolgens niet te bereiken wanneer ik ze daarmee confronteer.
Het rare is vervolgens dat je tegen deze organisatie geen aangifte kunt doen vanwege oplicting of fraude.

Guest Angelique

@Jaap
Waaruit kunt U opmaken dat dezelfde figuren achter Call4Care zitten als achter Simpel?
Ik heb eens de pagina van Call4Care bekeken en gezien dat ze nou niet direct één van de voordeligste providers zijn. Ook kan ik nergens op d

• 6 months later...
  • 1 month later...
Guest xbeam

wat een onzin simpel is eigendom (merk )van het grote T-mobile.en call4you is overgenomen door youfonezie website http://happybel.nl/en dit is weer onderdeel van aspider dit is een van de grotere mvne`s dus zo crimineel zal alles wel niet zijn.

Guest Patricia

Ik baal er ook super erg van dat ik recent een Simpel-abonnement ben aangegaan..Je kan er nooit van uit gaan over wannneer en wat je op je factuur hebt verbruikt of wanneer je hem krijgt omdat t steeds weer een andere datum is..oplopende kosten kan je online zogenaamd opvragen maar ik heb allang gemerkt dat dat systeem soms een volle week achterloopt..Baal ervan en ja: ZE ZIJN OOK SUPER SLECHT TE BEREIKEN, DAT KOST JE KLAUWEN MET GELD OM NAAR HUN KL-SERVICE TE BELLEN..Simpel is zo simpel helemaal totaal niet..groeten van Patricia..zucht

Beste forumbezoeker,

Graag sta ik je namens Simpel te woord als je een vraag, klacht of suggestie hebt. Mail me je verzoek met je klant- en telefoonnummer, dan kan ik je sneller van dienst zijn. Vaak is een situatie zo opgelost, afhankelijk van wat er precies aan de hand is. Mail me dus gerust.

Vriendelijke groeten,

Michiel Overvecht
michiel@simpel.nl

PS: Op simpel.nl/faq.aspx vind je overigens antwoorden op veel gestelde vragen.

• 1 year later...

Simpel is zeker crimineel bezig. Zij houden zich ook niet aan de algemene voorwaarden en sturen ze allerlei rekeningen die je niet thuis kan brengen. Ik heb inmiddels een klacht tegen ze ingediend bij de Geschillencommisie. Ik heb ook contact opgenomen met een Journalist die de criminele activiteiten van simpel aan het onderzoeken is. Simpel zal binnenkort door de rechter simpel worden opgelost.

• 7 months later...
Guest Jurriaan

Mijn zoontje mocht voor max 7,50 bellen en sms`en dat was zo Afgesproken bij simpel. Nu krijg ik een smsje met de text als u geen 50 euro voorschot betaald wordt het abonnenement geblokkeerd. Het leukste van dit alles is dat ze geen poot hebben om op te staan en ik verklaar dus ook mochten ze dit doen dat de recht van ontbinding intreedt als ze het nummer blokkeren. Hoe simpeler kom ik van simpel. Geen dingen doen als je iets niet waar kan maken. Kom maar op simpel..

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...