Jump to content

Ervaringen Pretium

Jan

Recommended Posts

Wij hadden een ISDN abonnement bij KPN met 4 telefoonnummers. Eén van de telefoonnummers hadden wij ter beschikkinggesteld van een huisgenoot, die onder dat nummer ook te vinden was in de telefoongids.Toen de huisgenoot verhuisde, schakelde wij het bewuste telefoonnummer permanent door naar zijn mobiel, zodat hij onder het oude vaste nummer bereikbaar bleef. Nu wilde het dat onze huisgenoot via dat bewuste nummer op zijn mobiel werd gebeld door een colporteur van PRETIUM TELECOM die hem een abonnement voor Premium Telecom aansmeerde. Onze huisgenoot verkeerde in de veronderstelling dat hij rechtstreeks op zijn mobiel werd gebeld en dat hij een abonnement voor zijn mobiel afsloot. Ondanks onze uitleg en protest verhuisde Pretium ons gehele ISDN abonnement van KPN naar Pretium en zette het op naam van onze oude huisgenoot. KPN stond erbij en keek ernaar. Wij vermoeden dat Pretium als telecom-bedrijf nog niet zoveel voorstelt en dat voor hen elke klant er één is. Tegen betaling van € 5 ontvangen wij nu maandelijks een acceptgirokaart om de kosten aan Pretium te betalen. Wij kunnen Pretium ook machtigen om het geld automatisch van onze bank te laten incasseren en dan hoeven wij die € 5, - niet te betalen. Helaas vertrouwen wij Pretium het beheer over onze bankrekening niet toe. U wel?

• 1 month later...
Guest langste adem

Het lijkt mij niet dat iemand, die geeneens meer bij jullie woont, jullie abonnement kan opzeggen.

Ik zou in geen geval Pretium van mijn rekening af laten halen.
Sterker nog , ik zou al mijn energie benutten om van de oplichters van Pretium af te komen. Doe dat wel per aangetekende brief, want telefonisch word je onvriendelijk behandeld (als je uberhaupt al contact krijgt via hun dure nummer), en gewone post komt overigens nooit aan bij Pretium. Zet in de brief duidelijk je standpunten neer en vraag ze om je binnen een bepaalde termijn je terug te zetten naar KPN. Zet in de brief dat als ze er geen gehoor aangeven dat je dan vervolgstappen gaat ondernemen (klacht bij OPTA, geschillencommissie,desnoods gang naar rechter), en dat je dan alle kosten weer op Pretium gaat verhalen. Daarbij denk ik aan : kosten aangetekende brieven, kosten bellen met de oplichtersbende van Pretium, heraansluitkosten van de KPN, smartegeld voor al het verdiet.
Net zoals de dieven van Pretium je nummer hebben gekaapt (en je bent echt niet de enige, google maar eens op pretium) kan je KPN verzoeken om een telefoonabonnement met behoud van je eigen nummer.

Pretium bestaat voornamelijk uit oplichters die op een walgelijke manier aan hun klantjes proberen te komen. Met 1 belletje zit je eraan vast maar je bent maanden bezig om er vanaf te komen. Maar geduld is een schone zaak.
Mocht je niet betalen dan dreigen ze met deurwaardes en dergelijke. Deze deurwaarders zijn een afdeling van Pretium zelf en dat gebruiken ze alleen om mensen onder druuk te zetten.

laat je niet intimideren door Pretium, het zijn schoften !

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...