Jump to content

Mega-Rekening van BEN voor data-verkeer

Guest Jasper

Recommended Posts

Guest Jasper

Ik heb een abonnement van Ben voor alleen bellen.Gisteren heb ik mijn Iphone binnen gekregen, en wilde dus wat apps downloaden.Na in te loggen op mijn WIFI verbinding in huis, heb ik een Navigatieprogramma van 180MB gedownload, en 3 kleine apps van ongeveer 10 MB per stuk.Was er ongeveer een half uurtje met het downloaden bezig.Nu kreeg ik vannacht om 02.30 het volgende SMSje van Ben."Vanwege bovengemiddeld hoog gebruik zal Ben een blokkade instellen.Voor meer details zie onze emailof neem contact op met de Klantenservice van Ben"Na vanmorgen ingelogd te hebben om MijnBen.nl, bleek dat ik voor 545 euro aan data-verkeer heb verbruikt.Dit kunnen ze toch niet maken bij Ben??De overigens vriendelijke vrouw van de klantenservice heeft me verteld dat ik eerst 200 euro moet voorschieten om weer aangesloten te worden,Daarna moet ik de Maand-rekening afwachten van Juni, voordat ze uberhaubt iets kunnen regelen met me.

Werkelijk ongelooflijk hoeveel je soms nog voor een MB betaalt. Ben:
http://www.bellen.com/mobiel/sim-only/ben/zuinig/tarieven.aspx
Twee-euro-vijftig per megabyte bij Ben!

Natuurlijk niet handig om een Iphone met zo`n abonnement te combineren en blijkbaar is in plaats van WIFI een 3G-verbinding gebruikt. Dan hang je al snel.

Misschien dat je van rechtsbijstand gebruik kunt maken om de rekening te beperken of om teruggave te eisen. Als de europese commissie beperkingen stelt aan europees mobiele datakosten dan zou dat in NL toch voor Ben ook moeten gelden?
Op tweakers stond:
Tenslotte wordt er een plafond gezet op de kosten voor mobiel internet. Tegenwoordig moet volgens Reuters gemiddeld circa 1,70 euro worden neergeteld per binnengehengelde MB. In 2011 mag dat nog slechts 50 cent zijn. De Europese Commissie zal in de aanloop naar die datum wel alvast aan providers vragen om consumenten betere informatie te verstrekken over hun dataverbruik, zo wil de EC dat klanten een maximum in kunnen stellen en tijdens het surfen kunnen zien hoeveel er wordt verstookt

Guest Jasper

Vind het ook echt belachelijk!Omgerekend kan ik voor 545 euro, 6 jaar lang internetten als je een abonnement hebt.Nu heb ik binnen een half uur, voor 545 euro aan dataverbruikt.Ben zal toch moeten begrijpen dat ik niet een programma van 180 MB ga downloaden als ik 2,50 per MB data-verkeer moet betalen.Maar moet nu eerst afwachten wat Ben aan het eind van de maand doet.Anders ga ik sowieso mn rechtsbijstand inschakelen, want ik laat het hier natuurlijk niet bij zitten.Wat zullen mn kansen zijn?

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...