Jump to content

VoIP toestel nodig?

Guest peetjie

Recommended Posts

Guest peetjie

Vraagje: ik bel al een aantal jaren via internet. Probleem is echter dat mijn verbinding vaak zo slecht is: veel achtergrond ruis, gekraak, halve woorden die wegvallen, kortom vaak kan ik geen normaal gesprek voeren en pak toch maar weer mijn mobiele telefoon om te bellen. Nu ben ik toe aan een nieuw telefoontoestel en vroeg me af: moet ik nou speciaal een toestel kopen dat geschikt is voor VoIP bellen of kan ik met elke willekeurige telefoon bellen? Volgens mijn man moet ik een telefoon kopen die voor VoIP geschikt is. Volgens de internetprovider (helpdesk) kan ik elke willekeurige analoge telefoon kopen en gebruiken.
Wie weet het antwoord???

Guest Henk

Je gewone telefoon wordt aangesloten op het modem, dit modem zorgt er voor je je gewone telefoon kunt gebruiken voor het bellen via internet.

Een VoIP telefoon wordt op je netwerk, met een UTP netwerk-kabel, aangesloten en dam kun je via internet bellen via een andere dan je internet-provider.

In het eerste geval heb je een internet+bellen abonnement nodig.
In het tweede geval heb je alleen een internet abonnement nodig en kun je via voipbuster of een andere provider via internet bellen.

Zoals je aangeeft bel je al een aantal jaren via internet, dat zul je naar ik aanneem via een gewone telefoon, aangesloten op het `internet-modem`, gedaan hebben en dat blijft dus gewoon zoals het is.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...