Jump to content

Simyo in het buitenland: sms-kanon

Guest Bram

Recommended Posts

Ik heb een Simyo prepaid. Lekker goedkoop, dacht ik, omdat ik maar weinig bel of sms. Dat vond Simyo ook. En ze vonden dat ze daar toch eens wat aan moesten doen.
Daarom zijn ze een tijd geleden begonnen om mijn sms-verkeer wat aan te vullen: zodra ik de grens overga, verschijnen op de factuur opeens tientallen sms-jes ("ontvangen vanuit het buitenland&quotGeplaatste Afbeelding, met als weergegeven nummer het nummer van hun berichtencentrum 06-53131313. Soms wel 3 of 4 sms-jes in dezelfde minuut. Elke dag weer.

Even neuzen op internet. Ja hoor, veel meer luitjes die hier last van hebben. NIet alleen met Simyo, maar alles wat met KPN te maken heeft. Sommigen maken melding van rekeningen van 1.200 euro na een maand vakantie in Zuid-Afrika. 1473 sms-jes tijdens een weekje Frankrijk. Allemaal vanaf de seconde dat je de grens overgaat, tot aan de seconde dat je weer terug bent in Nederland.

En op je telefoon is niets te zien, geen verzonden of ingekomen berichten. Alleen wat je zelf verstuurt, en dat staat ook gewoon keurig op de factuur. Maar al die spook sms-jes staan wel op de factuur maar nergens op je telefoon.

Contact met Simyo, dat deden enkelen. Reacties van Simyo:
- geen antwoord.
- u sms`t gewoon zelf zoveel, daar kunnen wij ook niets aan doen.
- stiekem een erotiek-abonnement?
- nummer van ons berichtencentrum? Ja kijk, in het buitenland komt het nummer niet altijd goed door dus dan verschijnt het nummer van het berichtencentrum als afzender. Dat hoort zo.

Hebben meer mensen hier ervaring mee? Wat kun je eraan doen? Nummer blokkeren gaat niet, want dan kun je in het geheel niet meer sms-en of sms ontvangen. Actie tegen Simyo?

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...